Naturliga kosttillskott – Fri frakt från 299 kr – Snabba leveranser

Våra köpvillkor & integritetspolicy

Köpvillkor

För butiken Craftednature.se

  1. Butiken Craftednature.se drivs av företaget Brandt Service AB med org.nr (559022-2385) som har sitt säte i Huddinge. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka epost till info@craftednature.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss snarast möjligt.
  2. Beställning

  • När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till:  info@craftednature.se.
  1. Leverans  

  • Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar efter att beställningen är färdigbehandlad, om produkten finns på centrallagret  ( hos grossist) så är leveranstiden ca: 5-7 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda under helger skickas tidigast på nästkommande vardag. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@craftednature.se.
  • Postleverans/Varubrev – Skicka Hem PostNord

    Levereras sker om möjligt till din brevlåda/brevinkast. Om ett brev/paket räknas som skrymmande och den inte kan levereras i brevlåda/brevinkast, då lämnas den vid din dörr. Om brev/paket av någon anledning inte kan levereras vid dörren, så lämnas den hos ditt närmaste postombud, du aviseras då via sms eller e-post.

  1. Priser och fraktkostnader

  • Alla priser i butiken anges i SEK och inklusive moms (12% för kosttillskott & livsmedel samt 25% för övriga produkter). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring hos leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi debiterar en fraktkostnad med 59kr på alla beställningar där varuvärdet understiger 299kr. Beställningar med ett varuvärde överstigande 298kr levereras fraktfritt, kunden väljer leverans alternativet “Fraktfritt från 299kr” vid kassan.

      Ej uthämtade/mottagna paket

  • Om du inte tar emot eller hämtar ut ditt paket har CraftedNature.se rätt att debitera en avgift på 100 SEK för nedlagt arbete. Om du har missat att hämta ut ditt paket och vill ha ny leverans, debiteras en kostnad på 59kr för ny leverans.
  • Observera att du måste hämta ut/ta emot ditt paket för att kunna utnyttja din ångerrätt.
  1. Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela oss skriftligen inom 14 dagar om du ångrar ditt köp.
  • Meddelandet ska skickas till oss via epost: info@craftednature.se.
  • I ditt meddelande anger du ditt namn, adress, e-postadress och order nummer samt vilka varor som returen gäller, som måste framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt och eventuella leverans kostnader vid retur, produkterna ska skickas välpaketerade och i ursprunglig och obruten förpackning.
  • Vid godkänd retur skickas varan till: Företagets postadress dvs. Brandt Service AB, Sågstuvägen 14, 141 49 Huddinge.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande leverans kostnader samt eventuell värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde.
  • Vid öppnad förpackning (bruten säkerhetsförsegling) gäller ej returrätten av hygienskäl.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits.
  • Försändelser som inte tas emot eller hämtas ut
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel med kort hållbarhet (som sålts till ett nedsatt pris).
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs mera information här.
  1. Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Om förpackningen är synligt skadad vid leverans ska du anmäla skadan direkt till fraktbolaget (när du tar emot paketet).

    Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter på produkten ska reklameras till info@craftednature.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av defekten eller felet.
  • Observera att defekta produkter pga. synliga fraktskador alltid ska reklameras direkt till fraktbolaget (när du tar emot/hämtar ut paketet).
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står då för returfrakt vid den godkända reklamationen.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning eller om produkten har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, naturkatastrof, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller om fraktbolag orsakat förseningen.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produkt egenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Kosttillskott är inte avsedda för att diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom eller hälsotillstånd och ersätter därför heller inte någon ordinerad eller nödvändig medicin. Om du tar läkemedel bör du alltid samordna konsumtionen av extra näringsämnen (som presenteras på denna webbplats) med din läkare.
  • Kosttillskott är heller inte ett substitut (ersättning) för en varierad och balanserad kost eller en hälsosam livsstil,
    vilket du självklart bör vara uppmärksam på när du köper kosttillskott för att komplettera din kost.
  1. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning eller om leverantörer har ändrat etikett på produkten. Vi försöker dock alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Våra beskrivningar och annan information om produkterna är inte avsedda att
    diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom eller hälsotillstånd. De flesta produkter som presenteras på denna webbplats är kosttillskott eller livsmedel.
  • Informationen på denna webbplats tjänar till att bekanta dig med de näringsmässiga effekterna och/eller fysiologiska processerna som kan stödjas genom att konsumera de kosttillskott som erbjuds.
  1. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Craftednature.se (Brandt Service AB) accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning.
    Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
  • Craftednature.se (Brandt Service AB) är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Genom godkännande av köpeavtalet med CraftedNature.se samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av produkterbjudanden och kampanjer från craftednature.se.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.  

 10.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund

    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker enligt dessa villkor, se 10.4.3 Nyhetsbrev.

  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

    10.4.1 Betalning

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betal leverantör Klarna. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
  • Genom att klicka på “Slutför köp” godkänner du CraftedNature.se’s (Brandt Service Aktiebolag) köpvillkor. Genom att lämna information i kassan godkänner du även Klarnas villkor att lagra dina personuppgifter.
    Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betal leverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betal leverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och direkt banköverföring med Swish.
  • 10.4.2 Fraktbolag

    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget.
    Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.
    E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med just nu är: PostNord

  • 10.4.3 Nyhetsbrev

    I samband med ditt köp prenumererar du på vårt nyhetsbrev (som består av kampanjutskick) som vi skickar ut max 1 gång per månad. Du kan när som helst avaktivera utskicket via en länk på nyhetsbrevet. Ditt förnamn, efternamn och e-postadress delas med vår nyhetsbrevsleverantör ( the newsletter plugin ). Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information om produktnyheter och kampanjer i marknadsföringssyfte.

  • 10.5 Rätten till tillgång

    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

  • 10.6 Rätt till rättelse

    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

  • 10.7 Rätten att bli glömd

    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
    Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

  • 10.8 Ansvarig för dataskydd

    Brandt Service AB (Craftednature.se) är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt, genom handels plattformen.

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.