FRI FRAKT FRÅN 399 kr – SNABBA LEVERANSER !

Våra köpvillkor & integritetspolicy

Våra köpvillkor & integritetspolicy

Dessa köpvillkor & integritetspolicy förklarar hur själva köp processen går till och hur du kan ta till vara på dina rättigheter, om du inte skulle vara nöjd med ditt köp. Vi strävar efter att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss, vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss. Längre ner kan du också läsa om hur vi behandlar och skyddar dina personuppgifter.

CraftedNature.se drivs av familjeföretaget Brandt Service AB (org.nr 559022-2385) med säte i Huddinge (Söder om Stockholm).

Behöver du komma i kontakt med oss?  Skicka ett epost till: info@craftednature.se eller sms till: 076 70 90 433, så återkommer vi snarast möjligt!

Din beställning

  • När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om något skulle vara fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart ta kontakt med oss via e-post: info@craftednature.se eller sms: 076 70 90 433

Leveranser

  • Vi strävar givetvis alltid efter att vara supersnabba med att leverera din beställning, och ofta lyckas vi faktiskt att leverera beställningen på endast 1 dag till våra kunder. Våra leveranstider är normalt 1-3 arbetsdagar efter att beställningen är färdigbehandlad, beroende på PostNord,s utkörningsrutiner.
  • Om produkten finns hos distributör med lagerstatus (kan restnoteras) så kan leveranstiden bli någon dag längre, vi meddelar dig om det skulle uppstå försening.
  • Observera att beställningar lagda under helgdagar skickas tidigast nästkommande vardag.
  • Vi skickar oftast ditt försändelsenummer med en spårningslänk via e-post, så att din leverans är spårbar hos PostNord.se.
  • Om det av någon anledning skulle uppstår försening av din leverans  (utan att vi har meddelat dig om detta) är du välkommen kontakta oss via e-post: info@craftednature.se alt. skicka gärna ett sms (med ditt ordernummer) till 0767090433, så återkommer vi snarast möjligt!

PostNord Varubrev Skicka Hem/Leverans till ombud

  • Leveransen sker om möjligt i din brevlåda. Om ett varubrev räknas som skrymmande och den inte kan levereras till brevlådan, då lämnas den vid din dörr och PostNord dokumenterar leveransen med en bild. Om varubrevet/paketet av någon anledning inte kan levereras vid dörren, så lämnas den hos ditt postombud, du aviseras då via sms eller e-post. CraftedNature.se skickar alltid PostNord kollinummer på försändelsen till den e-postadress som du anger vid beställningen. PostNord skickar ett sms eller e-post meddelande när försändelsen är levererad.

Priser och fraktkostnader

  • Alla priser i vår butik anges i SEK och inkluderar moms. Momsen är 12% för kosttillskott och livsmedel samt 25% för övriga produkter. Vi förbehåller oss rätten att göra prisändringar på grund av felaktigheter i prislistan eller fel orsakade av systemet. Vi debiterar en fraktkostnad på 39 SEK för alla beställningar där order värdet understiger 399 SEK. För beställningar med ett ordervärde överstigande 398 SEK erbjuder vi fri frakt.
  • Vi strävar alltid efter att erbjuda konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser inom Sverige, samt en kundorienterad shopping upplevelse!

Ej uthämtade paket eller varubrev hos ombud

  • Om du inte har möjlighet att hämta ut ditt varubrev eller paket hos ett ombud och önskar en ny leverans (efter att paketet har returnerats till oss), ber vi dig att meddela oss om detta inom 7 arbetsdagar. CraftedNature.se kommer att debitera en fraktkostnad för den nya leveransen, även om din ursprungliga beställning hade fri frakt (på beställningar över 399 SEK). Om du inte hämtar ut försändelsen/paketet hos ombudet eller meddelar oss om behovet av en ny leverans, förbehåller sig CraftedNature.se rätten att debitera en avgift för nedlagt arbete och fraktkostnad med 100 SEK.
  • Det är viktigt att du tar emot eller hämtar ut ditt paket/varubrev hos ombudet, för att kunna utnyttja din ångerrätt. Vänligen notera att korrekta leverans- och kontaktuppgifter måste anges för att leveransen ska kunna genomföras på ett säkert sätt. Om felaktiga leverans- eller kontaktuppgifter har angivits, är du som kund ansvarig om beställningen inte kan levereras enligt förväntningarna eller kommer bort. Vi rekommenderar därför att du noggrant kontrollerar och bekräftar dina leveransuppgifter för en smidig och problemfri leverans. Tack för din förståelse.

Ångerrätt

  • Vid köp av produkter på CraftedNature.se har du som kund en lagstadgad ångerrätt på 14 dagar. Denna period börjar räknas från det datum du mottog leveransen. Vi strävar alltid efter att tillhandahålla en smidig och transparent köpupplevelse för alla våra kunder och välkomnar dig att utnyttja din ångerrätt när detta behövs.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

När du vill utnyttja din ångerrätt och returnera produkter, ber vi dig att meddela oss om detta skriftligen (inom 14 dagar efter mottagandet av din leverans). Meddelandet ska skickas via e-post till: info@craftednature.se och inkludera ditt namn, adress, e-postadress och ordernummer, samt information om vilka produkter du avser att returnera.

Enligt gällande lagstiftning för retur av produkter, bör de returneras till oss omedelbart eller senast inom 14 dagar efter det att du har meddelat oss om din ånger. Observera att du som kund ansvarar för retur fraktkostnaden vid retur, även om produkterna levererades utan fraktkostnad till dig. Produkterna ska returneras väl förpackade och helst i sin ursprungliga förpackning.

Vid retur av en del av beställningen där du erhöll fri frakt och den återstående ordervärdet understiger 399 kr (efter retur), kommer vi att debitera en fraktkostnad på 39 kr, (om beställningen levererades med fri frakt).

Returer ska skickas till företagets adress: Brandt Service AB / CraftedNature.se , Sågstuvägen 14, 141 49 Huddinge

Observera att vid öppnad förpackning (där säkerhetsförseglingen har brutits), gäller inte ångerrätten av hälso- eller hygienskäl.

Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande leveranskostnaden från återbetalningsbeloppet. Vi tackar för din förståelse i denna process.

Ångerrätten gäller inte om:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits.
  • Försändelser som inte tas emot eller hämtas ut hos postombud.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel/kosttillskott med kort hållbarhet (som därav sålts till ett nedsatt pris). För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se konsumentverket.se.

Reklamation och klagomål

  • Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer till dig så åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en produkt, oavsett anledning.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten/felet har upptäckts.
  • Om förpackningen är synligt skadad vid leverans via ombud ska du anmäla skadan direkt till ombudet (när du tar emot försändelsen).

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter på produkten ska reklameras till info@craftednature.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av defekten eller felet.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en likvärdig produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står då för returfraktkostnaden (efter att reklamationen har blivit godkänd av oss).
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning eller om produkten har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits. Vid reklamationer följer vi alltid riktlinjer från ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkterna vi säljer.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, naturkatastrof, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller om fraktbolag orsakat förseningen.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produktens egenskaper, som ändrats av respektive tillverkare/leverantör eller andra faktorer som ligger utanför vår kontroll.
  • Om kunden har angivit felaktiga kontakt eller leverans uppgifter vid beställning så är det kundens ansvar om varubrevet/paketet pga. felaktiga uppgifter levereras till fel adress eller kommer bort, (eftersom detta ligger utanför vår kontroll).

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning eller om leverantörer har ändrat förpackning/etikett på produkten. Vi försöker dock alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Våra beskrivningar och annan information om produkterna är inte avsedda att
    diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom eller hälsotillstånd. De flesta produkter som presenteras på denna webbplats är kosttillskott eller livsmedel.
  • Kosttillskott är inte avsedda för att diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom eller hälsotillstånd och ersätter heller inte någon ordinerad eller nödvändig medicin. Om du tar läkemedel bör du alltid samordna konsumtionen av kosttillskott(som presenteras på denna webbplats) med din läkare.
  • Kosttillskott är heller inte ett substitut (en ersättning) för en varierad och balanserad kost eller en hälsosam livsstil,
    vilket du självklart bör vara uppmärksam på när du köper kosttillskott för att komplettera din kost. Du skall alltid följa rekommenderad doserings anvisning på förpackningen.
  • Informationen på denna webbplats tjänar till att bekanta dig med de näringsmässiga effekterna och/eller fysiologiska processerna som kan stödjas genom att konsumera kosttillskott som vi erbjuder.

Information om våran Integritetspolicy

Vi arbetar för att säkerställa en hög nivå av dataskydd och säkerhet när du besöker eller handlar i våran butik (webbplats), och som samtidigt värnar om din personliga integritet. Läs hela våran Integritetspolicy

Personuppgifter

  • Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt när vi behandlar din beställning eller registrerar dig som kund. Vi säljer eller vidare ger aldrig dina personuppgifter till tredje part utan ditt personliga samtycke eller utan rättslig grund.
  • Craftednature.se (Brandt Service AB) är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du lämnat till oss som kund.
  • När du genomför ett köp hos oss på Craftednature.se (Brandt Service AB) accepterar du våran dataskyddspolicy och hur vi behandlar och hanterar dina personuppgifter.
  • Ditt godkännande gör det möjligt för oss att hantera och leverera din beställning, underlätta vid återkommande köp när du registrerar dig som kund, möjliggöra uppdatering av din orderstatus och skicka enstaka epost meddelanden till dig eller kontakta dig via telefon gällande din beställning (om detta skulle vara aktuellt).
  • Nedanstående information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina person och kontaktuppgifter när du handlar eller tar kontakt med oss.  

Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och din köp historik.

  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund

  • I samband med ditt köp behandlar och lagrar vi dina person & kontaktuppgifter för att kunna fullfölja vårat köpeavtal, samt att vi ska kunna komma i kontakt med dig som kund.

Vilka uppgifter delas med tredje part och vilket syfte?

  • Betalning: Vid genomförandet av köpet, delas information med våran betal leverantör Klarna (om du väljer Klarna som betalningsalternativ). Uppgifter som lagras hos oss (CraftedNature.se) är de uppgifter du lämnar i beställnings formuläret ,vanligtvis. (förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer) för att vi skall kunna behandla din beställning. Genom att klicka på “Lägg beställning” godkänner du CraftedNature.se’s (Brandt Service AB) köpvillkor. Om du väljer Klarna som betalningsalternativ godkänner du även att vi kan skicka dina personuppgifter till dom för att hantera din betalning. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägerier. De betal leverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna Payments och direkt betalning via Swish till företagets kontot.
  • Fraktbolag: För att kunna leverera din beställning och slutföra vårt köpeavtal måste vi dela med oss av specifik information med fraktbolag som ska leverera din beställning. Det som delas med PostNord är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kommer också att delas med fraktbolaget för avisering. Fraktbolaget vi samarbetar med är: PostNord Sverige AB

Nyhetsbrev & kampanjutskick

  • I samband med ditt köp godkänner du att vi vid enstaka tillfällen får göra epost utskick med rabattkoder, kampanjer osv. Du kan när som helst avaktivera utskicken via en länk på meddelandet. Ditt namn och e-postadress delas enbart med vår nyhetsbrevs leverantör för att vi skall kunna göra dessa utskick. Utskicken avser endast att hålla dig uppdaterad med information om produktnyheter, kampanjer eller rabattkoder, som vi ibland skickar ut till våra kunder.

Rätten till tillgång och rättelse

  • Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. du har också rätt att få felaktig information rättad.

Rätten att bli glömd

  • Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd

  • Brandt Service AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter på webbplatsen Craftednature.se och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter

  • Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt, genom handelsplattformen woocommerce.

Ändringar till dessa köpvillkor

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i dessa köpvillkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras här på Craftednature.se. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med köp eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi alltid beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.